روشناروشنا، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 30 روز سن داره

دختر بی همتای من و بابایی

سونوگرافی Nt چیست؟

1392/11/5 16:17
نویسنده : مامان روشنا
477 بازدید
اشتراک گذاری

سونوگرافی ان تی چیست؟

 


امروزه بسیاری از افراد درباره سونوگرافی و کاربردهای آن کم و بیش اطلاعاتی دارند . اما شاید تنها گروهی از مادران باردار و خانواده هایشان با سونوگرافی  به نام NT  آشنایی داشته باشند .


سونوگرافی ان تی

یکی از تست های غربالگری که برای مادران باردار در هفته یازدهم تا چهاردهم بارداری توصیه می شود، سونوگرافی NT می باشد. NT مخفف  nuchal-translucencyبه معنای فضای شفاف پشت گردن است.

 

در طی این نوع سونوگرافی، متخصص مربوطه با بررسی ابعاد و اندازه های جنین، ابتلای او به بیماری سندروم داون و برخی از ناهنجاری های کروموزومی و مشکلات قلبی مادرزادی را بررسی می کند.

 

قبلا مادران تنها پس از به دنیا آمدن فرزندشان، متوجه نقص های مادرزادی و ژنتیکی در او می شدند، اما با این تکنولوژی جدید می توان قبل از ورود جنین به ماه چهارم جنینی، از ابتلای او به این ناهنجاری ها اطلاعاتی کسب کرد.

 

در سونوگرافی NT جنین بیمار چگونه دیده می شود؟

متخصص مربوطه با بررسی اندازه فضای روشن و شفاف در بافت پشت گردن، بیماری را در جنین تشخیص می دهد.

نوزاد مبتلا به ناهنجاری مادرزادی، معمولا مایع تجمع یافته ای در ناحیه پشت گردن خود در طول سه ماه اول بارداری دارد و این فضای روشن، بزرگتر از میزان جنین های سالم و طبیعی می باشد.

 

اینم از عکس سونوگرافی ان تی عشق کوچولوی مامان بابا

این سونوگرافیو در هفته 12 انجام دادم و خدارو شکر سالم سالم بودی و عدد انتی هم 0.6 بود خداروشکرهورا

 

مامان قوربونت بشه که اینقده کوچولویی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

میترا
5 بهمن 92 16:12
تو این عکس ها که چیزی پیدا نیس انشاالله عکس های به دنیا امدنش[ پاسخ: عزیزم عکس سونوگرافیه دیگه زیاد مشخص نیست ولی من که مامانشم خیلی واضح میبینمش ] ایشالله نصیب همه ی کسانی بشه که نی نی می خوان